Wist u dat 80% van de mensen met een handicap er pas tijdens hun leven mee te maken krijgen ?

 

Minder goed zicht, een CVA, een verkeersongeval … Wat doet mijn bedrijf bij dergelijke situaties? BNP Paribas Fortis wil deze en andere vragen samen met DiversiCom beantwoorden tijdens drie opleidingen die georganiseerd worden tussen juni en oktober 2016.

BNP Paribas Fortis is een stapje voor als het gaat over de integratie van personen met een handicap..

Het departement Diversiteit heeft er zelfs een heuse strijd van gemaakt. Het bedrijf telt meer dan 70 werknemers met een handicap, inclusief kaderleden. Hun integratie wordt aangepast aan hun behoeften en in ruil daarvoor geven ze blijk van een groot professioneel engagement. Ook de commerciële strategie van de bank is helemaal mee. De bank zorgt goed voor haar klanten met een beperking en waakt erover dat haar diensten zo goed mogelijk zijn aangepast. De kantoren zijn prima toegankelijk, de Mister Cash-toestellen aangepast voor slechtzienden, de portaalsites zijn voorzien van grote knoppen en is er een telefonische helpdesk. Voorbeelden genoeg dus!  

Pascal De Groote, Customer Experience Manager, deelt zijn ervaring in het filmpje op deze link

Capture

 

FORTIS_BL_V_rgb_2

 

Maar waarom dan een beroep doen op DiversiCom ?

Het team Diversiteit van BNP Paribas Fortis is namelijk niet voor 100% tevreden over het werk dat al geleverd werd aangezien er elke dag nog nieuwe vragen rijzen. Zoals ?

  • Wanneer heb je het met een kandidaat over zijn handicap in een sollicitatiegesprek ? Wat doe je als een kandidaat zijn handicap niet vermeldt ?
  • Hoe kaart je de problematiek van een progressieve ziekte of een handicap die tijdens het leven voorkomt aan ? En als mijn collega niets over zijn handicap zegt, riskeren we dan stilzwijgen en een vertrouwensbreuk ?
  • Hoe communiceren we intern wanneer een collega met een beperking bij ons start?

 

De HR-verantwoordelijken, ergonomen en maatschappelijk assistenten van de bank worden nu gevraagd om samen de antwoorden op deze vragen te formuleren.

DiversiCom helpt hen hierbij met een quiz, een rondetafelgesprek, cases, een stukje theorie en aanbevelingen.

Wat we hiermee willen bereiken? Een constructieve discussie op gang brengen en een betere kennis van de beschikbare expertise, zowel binnen de bank als via deskundige externe partners.

Bedankt BNP Paribas Fortis voor deze mooie gezamenlijke actie !